Örömmel is lehet ügyet intézni

Gyakorlatilag bármit teszünk az életben ÜGYFELEK vagyunk, csak adott esetben a pult nem ugyanazon oldalán állunk. Miért kellene ellenfélnek lennünk, amikor a célunk közös: elégedett legyen minden érintett; nevezzük eladónak, vevőnek, szolgáltatónak, fogyasztónak, ügyfélnek vagy akár partnernek?

Clientcoach Partner Press feliratkozás

További tartalmakat itt találsz:

Blogok, amiket én is olvasok:

Néha a vámpírt is elkapják...

2014.09.26. 11:29 :: Clientcoach

Múlt héten ebben a bejegyzésben írtam arról, hogy mit is csinál egy próbavásárló. 

Mivel sokan dolgoznak olyan munkahelyen, ahol gyakran alkalmaznak próbavásárlókat, ezért most megnézzük a másik oldalt: miről ismerszik meg egy próbavásárló?

Az interjúalanyom - kérésére szintén inkognitóban marad.

ID-100196917.jpg

 

Akkor nézzük:

CC: Mikor találkoztál próbavásárlóval?

PV: Próbavásárlókkal először akkor találkoztam, amikor az egyik kereskedelmi banknál dolgoztam, értékesítőként. Rendszeresen próbavásároltak minket, mert a cég így akarta ellenőrizni, hogy megfelelő tájékoztatást kapnak-e az ügyfelek, betartjuk-e az ügyfelek felé a bank által kommunikált határidőket (pl. ha az ügyfél a honlapon regisztrált, 24 órán belül fel kellett hívnunk) és megfelelően kezeljük-e az ügyfelet.

CC: Ellenőrzöttként mit gondoltatok a próbavásárlókról?

PV: Érthető a cég elvárása, hiszen az értékesítők általában a terepen dolgoznak, egyedül és a cég csak reménykedhet benne, hogy betartják a szabályokat. Ezért általában senki sem utálta őket - de a legtöbbet kiszúrtuk.

CC: Volt-e olyan történet, amit kiemelnél?

PV: A legjobb sztori az volt, amikor a bankfiókban értékesített a kolléga, előtte ült a próbavásárló. A próbavásárló háttal ült az ügyféltérnek, egyszer csak megjelent mögötte egy fiókos kolléga, kezében egy A4-es papírral, amire nagy nyomtatott betűkkel ráírták, hogy "PRÓBAVÁSÁRLÓ!" Az értékesítő kollégám később mesélte, hogy alig bírta visszatartani a röhögést...

CC: Hogyan lehet kiszúrni egy próbavásárlót?

PV: A legtöbb próbavásárló veszte az volt, hogy nem volt adekvát. Ehhez kapcsolódik az, hogy mi, értékesítők sok ügyféllel tárgyaltunk már, megtanultunk odafigyelni az ügyfelekre (tehát nem a droid eladó kategória voltunk) és észrevettük, hogy:

  •          nem izgul, amikor egy 10M-s lakáshitelről beszél és nem teszi fel a megszokott kérdéseket (pl. Biztos, hogy megkapom a hitelt?)
  •          lakóparki lakást akar venni a mi városunkban, ahol sosem épült még lakópark (és azóta sem)
  •          nem tudja azt, hogy a párjával vagy egyedül venné-e a lakást

Összefoglalva: nem voltak hitelesek, nem készültek eléggé fel és ezért sorra lebuktak.

Szóval, kedves jelenlegi és leendő próbavásárlók, nem elég a tanúsítványokat megszerezni, kell egy kis színészi tapasztalat is ahhoz, hogy tökéletes legyél a feladat során.

Észrevételeiteket, kérdéseiteket várom a kommentelési szabályzat betartásával.

Keress minket a Facebookon, csatlakozz a Vidám Panaszosok Klubjához és iratkozz fel a PartnerPressre.

Hamarosan jövünk. Ne feledd, örömmel is lehet ügyet intézni!

komment

Címkék: próbavásárlás

A bejegyzés trackback címe:

https://clientcoach.blog.hu/api/trackback/id/tr376727487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása