A Tékozló Homárra írt eredeti bejegyzést és a hozzá tartozó kommenteket itt olvashatjátok. A történet a lényegét tekintve a következő:
A panaszos sérelmezte, hogy a Telenor ügyintézője a kiskorú gyermekét hívta fel szerződéses ajánlattal, amit a fiú elfogadott és ez többletköltséggel jár, ő ezt kifogásolta meg - egyébként teljesen jogosan.
Ki, mit tett jól, és ki, miben hibázott? Szigorúan érzelmek nélkül, csak a bejegyzés tartalmát ismerve és a beszélgetést is meghallgatva a következő észrevételeim vannak:
A fogyasztó
- jól tette, hogy
- a végére járt a dolognak
- tértivevényes levélben tett panaszt
- kikérte a beszélgetést
- nem hagyta magát
- hibázott abban, hogy
- családon belül nem voltak tisztázottak, hogy ki miért felelős
- a fiú konkrétan többször is egyértelmű igent mondott az ajánlatra
A szolgáltató
- helyesen járt el:
- gondoskodott a beszélgetés rögzítéséről
- kiadta a beszélgetést
- hibázott abban, hogy
- nem a szerződőt kereste meg az ajánlattal
- kiskorúval "kötött" szerződést
- nem kérte a szerződéskötéshez szükséges protokoll szerinti adatokat
Kérdések, amik felmerültek bennem a bejegyzés kapcsán:
- Az ügyintézőnek honnan kellett volna tudni, hogy a fiatalember nem nagykorú? A hangja alapján lehetett volna akár felnőtt is
- A fiú miért nem jelezte, hogy ő nem jogosult eljárni?
- Ha a szerződéskötéskor nem ragaszkodtak az adatokhoz, akkor a hangfelvétel kiadásánál miért kukacoskodtak? Természetesen a jogszabályokat lehet tágan értelmezni, azonban az nem korrekt, ha kettős a mérce.
- A fiatalember miért nem kért gondolkodási időt?
- A szolgáltató miért nem járul hozzá a beszélgetés nyilvánossá tételéhez?
Összegezve: Nagyon helyesen járt el az ügyfél, hogy azonnal intézkedett és nem hagyta magát. Ilyen esetekben igenis fel kell állítani az érvrendszert, és végére kell járni az ügynek, mint ahogy a posztoló is tette. Nagyon fontos, hogy amit a kommentelők többször is jeleztek, a kiskorúval kötött szerződést semmis. A rögzített beszélgetés pedig adott esetben perdöntő is lehet, így duplán nem értem, hogy miért írta a szolgáltató, amit.
Várom a kommenteket!