Örömmel is lehet ügyet intézni

Gyakorlatilag bármit teszünk az életben ÜGYFELEK vagyunk, csak adott esetben a pult nem ugyanazon oldalán állunk. Miért kellene ellenfélnek lennünk, amikor a célunk közös: elégedett legyen minden érintett; nevezzük eladónak, vevőnek, szolgáltatónak, fogyasztónak, ügyfélnek vagy akár partnernek?

Clientcoach Partner Press feliratkozás

További tartalmakat itt találsz:

Blogok, amiket én is olvasok:

Interjú a Vámpírral...

2014.09.19. 11:29 :: Clientcoach

Véletlenül beleakadtam egy nagyon érdekes foglalkozású hölgybe. Ő azzal foglalkozik, hogy próbavásárlásokat végez egyes üzletekben vagy szolgáltatóknál vagy akár vendéglátóipari egységekben. Mivel a munkáját inkognitóban végzi, nem nevezhetem meg. Lássuk, mit tudhatunk meg a munkájáról!

ID-10080566.jpg

CC: Hogyan lettél próbavásárló?

PV:  Egy kolléganőm piackutatással foglalkozott, beszervezett pár fókuszcsoportba és persze állandóan kérdőíveket kellet kitölteni neki... Próbavásárolni is szokott. Mivel a sok kérdőiv miatt tisztában voltam vele, hogy kb. mi érdekli a megbízókat, és miket kell figyelni, kerestem a neten egy nemzetközi céget, ahová jelentkeztem próbavásárlónak.

CC: Szükséges-e valamilyen végzettség hozzá?

PV: Én közgazdász vagyok, de ez nem feltétel. Igazából bárki lehet próbavásárló, hiszen egy átlagos, de részeltekre figyelmes, igényes vevőt jelenítünk meg, akinek fontos, hogy korrekten kezeljék. Nekem ez inkább hobbi, szeretek vásárolni, és amúgy is elég érzékeny vagyok arra, hogy korrekten kezeljenek.

CC: Mióta csinálod?

PV: Közel 10 éve.

CC: Mi a feladata egy próbavásárlónak?

PV: A megbízó általában az a cég, akinek egy üzletét ellenőrizzük. Ő felállit egy színvonalat, egy követelményt, melynek minden saját, vagy franchise üzletének meg kell felelnie. A tiszta környezet, jó minőség, kedves kiszolgálás, segítőkészség stb. Olyan belső elvárások számára, amiket mindenképp biztosítani akar a vásárlóinak. A munkatársakat viszont nem tudja nyiltan ellenőrizni, hiszen kontrollált környezetben mindenki máshogy viselkedik, mint az életben, így inkább a vevőktől vár visszajelzést. Mivel az átlag vevővel nincs kapcsolata ebből a szempontból (max. vevőelégedettségi kérdőivez) ezért próbavásárlókat biz meg, hogy ellenőrizzék számára, hogy bánnak az alkalmazottak egy átlagos napon egy átlagos, sokadik vásárlóval. Természetesen nem csak az eladókkal kell kommunikálni, hanem meg kell figyelni a rendet, tisztaságot, illetve az a benyomás is fontos, hogy mennyire látnak szívesen. (pl. ajánlanak-e fel segítséget, vagy elkerülnek az eladók, esetleg szinte azt éreztetik veled, hogy megzavartál egy jó kis csevegést)

CC: Milyen típusú próbavásárlásokat végzel?

PV: Általában külföldi multi cégeknek, drogériáknak, gyors éttermeknek, ékszerüzleteknek, ruházati üzleteknek.

CC: Milyen gyakran kell próbavásárolni?

PV: Egy helyszínen 3-4 havonta, vagy ritkábban. Az ellenőrök nem mehetnek túl sűrűn egy-egy helyre, mert akkor a dolgozók felismerhetik őket

CC: Felfeded Magad a végén?

PV: Nem, ez tilos. A megbízó felé egy beszámolót kell írni, kiemelve azokat a pontokat, amikre aznap figyelni kellett. Ők a beszámolót kielemzik, és általában megnézik a belső kamerán, hogy valóban úgy történt-e  a látogatás mint ahogy leírtam. (tehát az ellenőrt is ellenőrzik :) ) Utána kapok egy értékelést a munkámra.

CC: Meg lehet ebből élni?

PV: Nem.

CC: Mi a legviccesebb történeted a próbavásárlások közül?

Egy gyorsétterem kávézójában voltam ellenőrzésen, és a kötelező rendelést (kávé és tortaszelet) a kiszolgáló lánynak sikerült villa nélkül összekészitenie...és átadnia. :) Mivel a szabályok szerint nem fedhetem fel magam, és a helyszínen semmiért nem reklamálhatok, így nem volt mit tenni, leültem a habos tortámmal, és kénytelen voltam kézzel megenni... :) Elég vicces látvány lehettem!

CC: Milyen a próbavásárlók élete?

PV: Bár az eladók általában ki nem állhatják a próbavásárlókat, azért fontos elmondani, hogy ez nem arról szól, hogy az eladót behúzzuk a csőbe, beáruljuk, kirúgassuk stb. tehát nem a negativitás a cél, hanem az, hogy javuljon a kiszolgálási színvonal. Én pl. a pozitívumokat is mindig kihangsúlyozom, ha valaki korrekten, kedvesen kezel ugyanúgy megy a kiemelés és a dicséret is a beszámolóba.

Szóval biztosak lehetünk abban, hogy a pult másik oldalán állókat is ellenőrzik, és a próbavásárlás során leírt tapasztalatokat figyelembe veszik a szolgáltatásuk/termékük fejlesztésekor.

Köszönöm.

 

komment

Címkék: interjú próbavásárlás

A bejegyzés trackback címe:

https://clientcoach.blog.hu/api/trackback/id/tr846711111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása