Örömmel is lehet ügyet intézni

Gyakorlatilag bármit teszünk az életben ÜGYFELEK vagyunk, csak adott esetben a pult nem ugyanazon oldalán állunk. Miért kellene ellenfélnek lennünk, amikor a célunk közös: elégedett legyen minden érintett; nevezzük eladónak, vevőnek, szolgáltatónak, fogyasztónak, ügyfélnek vagy akár partnernek?

Clientcoach Partner Press feliratkozás

További tartalmakat itt találsz:

Blogok, amiket én is olvasok:

Néha a vámpírt is elkapják...

2014.09.26. 11:29 :: Clientcoach

Múlt héten ebben a bejegyzésben írtam arról, hogy mit is csinál egy próbavásárló. 

Mivel sokan dolgoznak olyan munkahelyen, ahol gyakran alkalmaznak próbavásárlókat, ezért most megnézzük a másik oldalt: miről ismerszik meg egy próbavásárló?

Az interjúalanyom - kérésére szintén inkognitóban marad.

ID-100196917.jpg

 

Akkor nézzük:

CC: Mikor találkoztál próbavásárlóval?

PV: Próbavásárlókkal először akkor találkoztam, amikor az egyik kereskedelmi banknál dolgoztam, értékesítőként. Rendszeresen próbavásároltak minket, mert a cég így akarta ellenőrizni, hogy megfelelő tájékoztatást kapnak-e az ügyfelek, betartjuk-e az ügyfelek felé a bank által kommunikált határidőket (pl. ha az ügyfél a honlapon regisztrált, 24 órán belül fel kellett hívnunk) és megfelelően kezeljük-e az ügyfelet.

CC: Ellenőrzöttként mit gondoltatok a próbavásárlókról?

PV: Érthető a cég elvárása, hiszen az értékesítők általában a terepen dolgoznak, egyedül és a cég csak reménykedhet benne, hogy betartják a szabályokat. Ezért általában senki sem utálta őket - de a legtöbbet kiszúrtuk.

CC: Volt-e olyan történet, amit kiemelnél?

PV: A legjobb sztori az volt, amikor a bankfiókban értékesített a kolléga, előtte ült a próbavásárló. A próbavásárló háttal ült az ügyféltérnek, egyszer csak megjelent mögötte egy fiókos kolléga, kezében egy A4-es papírral, amire nagy nyomtatott betűkkel ráírták, hogy "PRÓBAVÁSÁRLÓ!" Az értékesítő kollégám később mesélte, hogy alig bírta visszatartani a röhögést...

CC: Hogyan lehet kiszúrni egy próbavásárlót?

PV: A legtöbb próbavásárló veszte az volt, hogy nem volt adekvát. Ehhez kapcsolódik az, hogy mi, értékesítők sok ügyféllel tárgyaltunk már, megtanultunk odafigyelni az ügyfelekre (tehát nem a droid eladó kategória voltunk) és észrevettük, hogy:

  •          nem izgul, amikor egy 10M-s lakáshitelről beszél és nem teszi fel a megszokott kérdéseket (pl. Biztos, hogy megkapom a hitelt?)
  •          lakóparki lakást akar venni a mi városunkban, ahol sosem épült még lakópark (és azóta sem)
  •          nem tudja azt, hogy a párjával vagy egyedül venné-e a lakást

Összefoglalva: nem voltak hitelesek, nem készültek eléggé fel és ezért sorra lebuktak.

Szóval, kedves jelenlegi és leendő próbavásárlók, nem elég a tanúsítványokat megszerezni, kell egy kis színészi tapasztalat is ahhoz, hogy tökéletes legyél a feladat során.

Észrevételeiteket, kérdéseiteket várom a kommentelési szabályzat betartásával.

Keress minket a Facebookon, csatlakozz a Vidám Panaszosok Klubjához és iratkozz fel a PartnerPressre.

Hamarosan jövünk. Ne feledd, örömmel is lehet ügyet intézni!

komment

Címkék: próbavásárlás

Élményszerda: Telenor Call Center

2014.09.24. 11:29 :: Clientcoach

Hogy, hogy nem, megint Telenoros ügyem van.

Mivel a meglévő számom céges szám, és elég sok rajta a tiltás (nem tudok külföldi számot hívni, parkolni, tarifa csomagot módosítani, stb.), ezért úgy döntöttem, hogy kérvényezem a telefonszám rám történő átírását. 

Gondoltam, körülnézek a Telenor honlapján. Sajnos nem találtam mindenre kiterjedő választ, így felhívtam a Call Centert. Nem kellett sokat várnom, csak 1 percet. Az ügyintéző sajnos nem volt éppen felkészült és teljesen más információkat mondott az ügymenetről.

Azt is hiányoltam, hogy nincs erre letölthető nyomtatvány és mindenképpen be kell menni az ügyfélszolgálatra.

Az eddig nagyon rugalmas és felkészült Telenor ügyfélszolgálatban kicsit csalódtam.

komment

Címkék: Telenor élményszerda

Homár-Hétfő #8. A Nap és az Elmű viszonya

2014.09.22. 11:29 :: Clientcoach

A Tékozló Homárra írt eredeti bejegyzést és a hozzá tartozó kommenteket itt olvashatjátok. A történet a lényegét tekintve a következő:

A panaszos felszerelte ingatlanát napelemekkel és a törvény adta jogával élve kérte, hogy az ELMŰ vegye át a rendszert és tegye meg a szükséges lépéseket. Ezzel akadt egy kis gubanc... 

Ki, mit tett jól, és ki, miben hibázott? Szigorúan érzelmek nélkül, csak a bejegyzés tartalmát ismerve a következő észrevételeim vannak:

A fogyasztó

  • jól tette, hogy
    • felvette a kapcsolatot az ELMÜ-vel
    • időnként érdeklődött az ügye felől
    • megreklamálta az általa jogtalannak vélt kiszállásról szóló számlát
    • megreklamálta a kiállított számlát
  • hibázott abban, hogy
    • nem találtam ilyet

A szolgáltató

  • helyesen járt el:
    • nem találtam ilyet
  • felületesen járt el abban, hogy
    • nem teljesítette az ügyféligényt annak ellenére sem, hogy ő az összeget befizette
    • nem tájékozódtak megfelelően az alvállakozója által el (nem) végezett munkáról

Kérdések, amik felmerültek bennem a bejegyzés kapcsán:

  • Az ELMÜ miért nem ellenőrzi a munkalapok valódiságát

Megoldási javaslat: Amennyiben valaki ilyen helyzetbe kerül, minden esetben kérje ki a teljes dokumentációt a munkavégzésekről és kérjen bizonyítékot a tájékoztatásról. A csoportos beszedési megbízást nem szükséges megszüntetni, hiszen a jogtalanul beszedett díjat a szolgáltatónak 8 napon belül vissza kell juttatnia.

Összegezve: Járjunk el körültekintően az eljárásban és figyeljük a kiállított számlákat. Hiszem, hogy ez egyedi eset volt, és a szolgáltató nem így intézi az ügyeit nagy általánosságban.

Kommentekkel kapcsolatos észrevételeim: a műszaki jellegű észrevételeket nem minősítem, hiszen abban nem vagyok szakember. Az én asztalom arra felhívni a figyelmet, hogy a szolgáltatónak 30 napja van elintézni az ilyen jellegű ügyleteket. Legyünk egy kicsit toleránsak, hiszen egy ekkora szervezetben a munkát szervezni kell. Természetesen ha nem történik meg, akkor reklamáljunk!

Várom a hozzáfűzni valókat a kommentelési szabályzat betartásával.

komment

Címkék: elmű homár-hétfő

süti beállítások módosítása