Örömmel is lehet ügyet intézni

Gyakorlatilag bármit teszünk az életben ÜGYFELEK vagyunk, csak adott esetben a pult nem ugyanazon oldalán állunk. Miért kellene ellenfélnek lennünk, amikor a célunk közös: elégedett legyen minden érintett; nevezzük eladónak, vevőnek, szolgáltatónak, fogyasztónak, ügyfélnek vagy akár partnernek?

Clientcoach Partner Press feliratkozás

További tartalmakat itt találsz:

Blogok, amiket én is olvasok:

Közszolgáltatók számlái

2014.09.12. 11:29 :: Clientcoach

2014. január elsejétől hatályba lépett az egységes számlaképről szóló 2013. évi CLXXVIII. törvény.

Mivel észt vettem a törvény szakmai véleményezésében, tudom, hogy a szolgáltatók észrevételeit csak minimálisan vették figyelembe.

Tehát fogyasztóként/szolgáltatást igénybe vevőként ebben az évben már az új számlaképet kapjuk kézhez.

A leglátványosabb változások a következők:

  • szolgáltatónként külön színekkel kell jelölni a rezsiboxot - logikus, és látványos, mert ránézésre látszik, hogy melyik szolgáltató számláját tartjuk a kezünkben. bár ez a logójából is látszott eddig...
  • a színt konkrét kóddal határozták meg - komoly nehézséget okozhatott egyes szolgáltatóknak, ugyanis van, ahol ütközött a meghatározott szín és a cég bevált logója
  • nem kétoldalas a számla - komoly pazarlás, ugyanis rengeteg kihasználatlan hely marad a számlák hátoldalán, ahol információt lehetne megosztani. ezen kívül előfordulhat olyan számla, ami így csak nagyobb borítékba fér be, nagyobb költséget róva ezzel a szolgáltatóra
  • fix betűtípus - logikus a Times New Roman alkalmazása, mert könnyebb olvasni, de sajnos sok helyet foglal
  • minimalizált betűméret - nem férnek el az előírt szavak a megfelelő sorban, így nagyon ronda lesz tőle a számlakép
  • fix számlarészletező elrendezés - előírták azt is, hogy hogyan kell szerepelnie az adatoknak a számlán, mert ugye állítólag annyi rajta a tartalom, hogy nem lehet eligazodni rajta. Nagyon vicces, mert a szolgáltató csak olyan tartalmat tesz a számlájára, amit a vonatkozó jogszabályok előírnak...
  • fix címzés elhelyezés - logikus, hogy jobb alsó sarokban legyen a címzés, mert ugye jobbról-balra olvasunk, de azok a szolgáltatók, akik már ősszel megrendelték a borítékokat, dobhatják a kukába...

Ezen felül vannak még változások, amik nehézséget okoztak a szolgáltatóknak az új számlakép kialakításakor, de azok ennyire nem látványosak, ezért nem terhelem olvasóimat.

Értem, hogy mi volt a kormányzati szándék, amikor létrehozták a jogszabályt, de hogy ennyire nem gondolták át, és nem hallgattak a szakmára... Számomra érthetetlen.

komment

Címkék: számla közszolgáltató véleménypéntek

Élményszerda: biztosítas.hu

2014.09.10. 11:29 :: Clientcoach

Nagyon jó, hogy a szolgáltatók tájékoztatják az ügyfeleiket arról, hogy rövidesen biztosítási évfordulójuk következik, mert ezt ugye az ember nem tartja számon.

Meg is érkezett az e-mail a biztositas.hu - tól, hogy kalkuláljam újra a biztosítási díjat. Egy információ hiányzott csak, mégpedig az, hogy a jelenlegi biztosítónál mennyi lesz a következő éves díj.

Persze ilyen apróságokon nem akadunk fenn, szépen megnéztük, hogy mennyi. Szerintem zavaró, hogy megbontják a díjat biztosítási összegre és a baleseti díjra. Hát pont nem érdekel. Azt mutassák, hogy mennyit kell fizetni és kész.

biztositas2.png

Végig játszottam a teljes sort, és megkötöttem a biztosítást. Jött is vagy 2 db visszaigazoló e-mail, de sajnos egyikben sem volt benne, hogy mi is pontosan a teendő. Mivel szeretem pontosan tudni, hogy mikor mit csináljak, hogy később ne legyen belőle gond, a call centerhez folyamodtam. Meglepően keveset kellett várni és felkészült volt az ügyintéző is.

Azért nem ájulok el tőlük, a biztosítókkal ezzel együtt is van éppen elég baj ügyfélkapcsolati szempontból... Erről majd később.

Van-e esetleg rossz élményed biztosítóval kapcsolatban? Írd meg nekem, elemezzük együtt!

komment

Címkék: biztositas.hu élményszerda

Homár Hétfő #6: Hiánycikk a HD-Box a Diginél

2014.09.08. 11:29 :: Clientcoach

A Tékozló Homárra írt eredeti bejegyzést és a hozzá tartozó kommenteket itt olvashatjátok. A történet a lényegét tekintve a következő:

A jobb minőségű és olcsóbb szolgáltatás érdekében szolgáltatót váltó fogyasztó, aki a szerződést aláírta, de a szolgáltatás csak részben működik, mert a HD TV nem működik. 

Ki, mit tett jól, és ki, miben hibázott? Szigorúan érzelmek nélkül, csak a bejegyzés tartalmát ismerve a következő észrevételeim vannak:

A fogyasztó

  • jól tette, hogy
    • tájékoztatást kért 
  • hibázott abban, hogy
    • nem volt elég határozott
    • nem jelezte a hiányosságot a szerződéskötéskor

A szolgáltató

  • helyesen járt el:
    • nem találtam ilyet
  • felületesen járt el abban, hogy
    • nem adott megfelelő tájékoztatást sem telefonon sem személyesen
    • a szerelő kollégát sem látták el a megfelelő információval

Kérdések, amik felmerültek bennem a bejegyzés kapcsán:

  • Miért nem szólt a panaszos a szerződés aláírásakor, hogy hiányos a szerződés?
  • Vajon ilyen esetekre mit ír a DIGI ÁSZF-e?

Megoldási javaslat:  

  • Írásban össze kell foglalni a tényeket, érzelemmentesen. Mindenképpen tartalmazza a levél a következőket:
    • a hűségidőt csak akkor fogadja el a panaszos, ha a teljes szolgáltatás hadrendben áll
    • a hiányos szolgáltatásért csökkentett díjat vagy valamilyen kompenzációt kér.

szívesen segítek a levél megfogalmazásában, keress meg a FB-n. Ha fel szeretnéd venni velem a kapcsolatot, kattints ide: https://www.facebook.com/clientcoach 

  • Az erre adott válaszból tudunk továbblépni:
    • BT
    • Fogyasztóvédelem
    • NMHH (Hírközlési Felügyelet)

Összegezve: nagyon oda kell figyelni, hogy mit írunk alá, ha bármilyen vélemény-eltérésünk van, azonnal jelezni kell és jegyzőkönyvbe kell vetetni!

Várom az észrevételeket a kommentelési szabályzat betartásával.

komment

Címkék: különkiadás Digi homár-hétfő

süti beállítások módosítása