Örömmel is lehet ügyet intézni

Gyakorlatilag bármit teszünk az életben ÜGYFELEK vagyunk, csak adott esetben a pult nem ugyanazon oldalán állunk. Miért kellene ellenfélnek lennünk, amikor a célunk közös: elégedett legyen minden érintett; nevezzük eladónak, vevőnek, szolgáltatónak, fogyasztónak, ügyfélnek vagy akár partnernek?

Clientcoach Partner Press feliratkozás

További tartalmakat itt találsz:

Blogok, amiket én is olvasok:

Közszolgáltatók számlái

2014.09.12. 11:29 :: Clientcoach

2014. január elsejétől hatályba lépett az egységes számlaképről szóló 2013. évi CLXXVIII. törvény.

Mivel észt vettem a törvény szakmai véleményezésében, tudom, hogy a szolgáltatók észrevételeit csak minimálisan vették figyelembe.

Tehát fogyasztóként/szolgáltatást igénybe vevőként ebben az évben már az új számlaképet kapjuk kézhez.

A leglátványosabb változások a következők:

  • szolgáltatónként külön színekkel kell jelölni a rezsiboxot - logikus, és látványos, mert ránézésre látszik, hogy melyik szolgáltató számláját tartjuk a kezünkben. bár ez a logójából is látszott eddig...
  • a színt konkrét kóddal határozták meg - komoly nehézséget okozhatott egyes szolgáltatóknak, ugyanis van, ahol ütközött a meghatározott szín és a cég bevált logója
  • nem kétoldalas a számla - komoly pazarlás, ugyanis rengeteg kihasználatlan hely marad a számlák hátoldalán, ahol információt lehetne megosztani. ezen kívül előfordulhat olyan számla, ami így csak nagyobb borítékba fér be, nagyobb költséget róva ezzel a szolgáltatóra
  • fix betűtípus - logikus a Times New Roman alkalmazása, mert könnyebb olvasni, de sajnos sok helyet foglal
  • minimalizált betűméret - nem férnek el az előírt szavak a megfelelő sorban, így nagyon ronda lesz tőle a számlakép
  • fix számlarészletező elrendezés - előírták azt is, hogy hogyan kell szerepelnie az adatoknak a számlán, mert ugye állítólag annyi rajta a tartalom, hogy nem lehet eligazodni rajta. Nagyon vicces, mert a szolgáltató csak olyan tartalmat tesz a számlájára, amit a vonatkozó jogszabályok előírnak...
  • fix címzés elhelyezés - logikus, hogy jobb alsó sarokban legyen a címzés, mert ugye jobbról-balra olvasunk, de azok a szolgáltatók, akik már ősszel megrendelték a borítékokat, dobhatják a kukába...

Ezen felül vannak még változások, amik nehézséget okoztak a szolgáltatóknak az új számlakép kialakításakor, de azok ennyire nem látványosak, ezért nem terhelem olvasóimat.

Értem, hogy mi volt a kormányzati szándék, amikor létrehozták a jogszabályt, de hogy ennyire nem gondolták át, és nem hallgattak a szakmára... Számomra érthetetlen.

komment

Címkék: számla közszolgáltató véleménypéntek

A bejegyzés trackback címe:

https://clientcoach.blog.hu/api/trackback/id/tr56574465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása