Örömmel is lehet ügyet intézni

Gyakorlatilag bármit teszünk az életben ÜGYFELEK vagyunk, csak adott esetben a pult nem ugyanazon oldalán állunk. Miért kellene ellenfélnek lennünk, amikor a célunk közös: elégedett legyen minden érintett; nevezzük eladónak, vevőnek, szolgáltatónak, fogyasztónak, ügyfélnek vagy akár partnernek?

Clientcoach Partner Press feliratkozás

További tartalmakat itt találsz:

Blogok, amiket én is olvasok:

Jogorvoslati lehetőségek

2014.10.24. 11:29 :: Clientcoach

Sokan tanácstalanok, hogy mihez is kezdjenek akkor, ha a panaszuk süket fülekre talál. Jogaink érvényesítésére a következő lehetőségek állnak rendelkezésre:

  • Vásárlók könyve, ismertebb nevén a "Panaszkönyv"
    • amennyiben ide beírod a panaszod, akkor a szolgáltató vagy kereskedő köteles kivizsgálni az ügyet és azt érdembe írásban megválaszolni. Vásárlók könyvének minden üzlethelyiségben vagy ügyfélszolgálaton látható helyen kell lennie
  • Békéltető Testület
    • Az elmúlt évek gyakorlata alapján a leghatékonyabb módszer arra, hogy a károd megtérüljön. Amennyiben a bosszú nem vezérel, csak megoldást keresel, akkor mindenképpen ezt javaslom. Ez egy nagyon egyszerű eljárás, a honlapjukról is letölthető nyomtatványt kell kitölteni. A BT kitűz egy időpontot, ahol egy elnök és 2 szakértő vagy csak egy egyszemélyes eljáró "testület" meghallgatja a feleket, moderál és a végén tesz egy ajánlást a probléma megoldására. Ezt az ajánlást a szolgáltató/kereskedő nem köteles elfogadni. Ha nem fogadja el, akkor azt a BT a honlapján közzéteszi.
  • Hatósági "feljelentések"
    • Ezt a legvégső esetben javaslom. A felügyeleti szervek mindegyikéhez lehet panaszt benyújtani. A felügyeleti szervek elérhetőségét mindenkinek jól látható helyen kell kifüggesztenie. A tapasztalatom alapján, ha találnak rendellenességet, akkor a céget megbüntetik, de a Te ügyedet ez ritkán oldja meg. Ez többnyire inkább reaktív eljárás.
  • Bíróság
    • Természetesen vannak olyan esetek, amikor ez elengedhetetlen, akkor mindenképpen mérlegelni kell, és a kárt összehasonlítani az eljárás költségeivel. 

A legtöbb esetben véleményem szerint a szolgáltatóval/kereskedővel történő akár többszöri egyeztetés a legeredményesebb. Minden további lépés csak mélyíti a szakadékot. Természetesen vannak olyan esetek, amikor elkerülhetetlen a felsorolt eljárások bármelyike, de a többség ezek kizárásával is megoldható.

komment

Címkék: panaszkönyv szakma hatóság jogorvoslat békéltető testület

A bejegyzés trackback címe:

https://clientcoach.blog.hu/api/trackback/id/tr316813105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása