Örömmel is lehet ügyet intézni

Gyakorlatilag bármit teszünk az életben ÜGYFELEK vagyunk, csak adott esetben a pult nem ugyanazon oldalán állunk. Miért kellene ellenfélnek lennünk, amikor a célunk közös: elégedett legyen minden érintett; nevezzük eladónak, vevőnek, szolgáltatónak, fogyasztónak, ügyfélnek vagy akár partnernek?

Clientcoach Partner Press feliratkozás

További tartalmakat itt találsz:

Blogok, amiket én is olvasok:

Hányan vagyunk ebben a kapcsolatban?

2014.10.17. 11:29 :: Clientcoach

Gyakran beszélek emberekkel, olvasom a kommenteket és mindenhol csak a szolgáltatót szidják a bürokrácia, a nehézkessége, a lassúsága és adott esetben a tehetetlensége miatt.

Ügyfélként hajlamosak vagyunk arra, hogy ne gondolkozzunk a másik fejével. 

Pedig a pult másik oldalán is emberek vannak, akik feladatokat hajtanak végre, jogszabályokat és egyéb szabályozásokat tartanak be. Az esetek többségét nyilván egyszerűbben is meg lehetne oldani, csak sajnos a szabályozások gyakran beleszólnak a rugalmas(abb) ügymenetbe. Nem beszélve a sok dokumentációról (értem ez alatt a hang- és képi rögzítéseket), amik bizonyíthatják, hogy az ügyintéző eltért a protokolltól az ügyfél javára. Emiatt ő megütheti a bokáját, legrosszabb esetben el is veszítheti a munkáját.

Higgyétek el, az ügyintézők és az ügyfelekkel foglalkozó többi dolgozó is feleslegesnek és túlzónak tartja a sok szabályzatot, amit be kell tartani, a jogszabályokról nem is beszélve. Sajnos ezekben még a szélsőséges eseteket le akarják fedni, ezáltal kifejezetten csökken a mozgástér.

ID-100109145.jpg

Ezzel azt akarom érzékeltetni, hogy a vevő-eladó, ügyfél-szolgáltató és általában, a valamilyen üzleti partneri kapcsolatban nem csak a kér közvetlenül érintett, hanem más szereplők is, elsősorban hatóságok állnak.

Akkor nézzük, ágazatonként hányan vannak a kapcsolatban?

Termelő/Kereskedő - Vevő

  • Helyi Jegyző, Kormányhivatal Szakigazgatási Szerve, Kereskedelmi és Iparkamara, Illetékes Népegészségügyi Szakigazgatási Szerv, Élelmiszerbiztonsági Szakigazgatási Szerv

Szolgáltató - Ügyfél/Fogyasztó

  • Szolgáltatók: ua, mint a kereskedőknél
  • Közműszolgáltatók: Magyar Energetikai- és Közműszabályozási Hivatal, Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Szakigazgatási Szerve, Nemzeti Adatvédelmi Hatóság
  • Hírközlési szolgáltatók: Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjének Hivatala, Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Szakigazgatási Szerve, Nemzeti Adatvédelmi Hatóság

Fentiekből látszik, hogy a mindennapi ügyintézéseink során kinek kell megfelelnünk, a pult bármely oldalán is állunk. Ugye, hogy milyen sokan vannak? Ráadásul még ott vannak a tulajdonosok és a menedzsment is...

Észrevételeiteket várom! Ha valaki kimaradt, csak szóljatok!

komment

Címkék: kapcsolat hatóság

Élményszerda: D.A.S.

2014.10.15. 11:29 :: Clientcoach

Az ember időnként akaratlanul is kénytelen ügyfélszolgálattal kapcsolatba lépni valamilyen formában.

Én foglalkozásomból adódóan kifejezetten szeretem az ügyfélszolgálatokat, egy kivétel van, mégpedig a biztosítók ügyélszolgálata. Velük valahogy nem tudok zöld ágra vergődni sosem, túl sok az apró betűs rész és a kivétel.

Szerencsére nem ért kár, ettől függetlenül belefutottam a D.A.S. biztosító ügyfélszolgálatába.

das_logo_cmyk.jpg

Mindösszesen arról volt szó, hogy lecseréltem az autómat, így a biztosítást le kellett venni az előző kocsiról és áttenni az újra. 

Írtam az on-line ügyfélszolgálatnak egy e-mailt. Az automatikus válaszoknak hála, azonnal jött is visszajelzés, majd kb. 2 hétig csend, amikor felhívott az üzletkötőm, hogy a biztosítási kötvényemben van egy módosító lap, azt töltsem ki és küldjem vissza.

Megtettem.

A biztosítás az első bejelentéstől számított 60 napon belül meg is történt.

Hmm. Egy változásbejelentés vonatkozásában csak én érzem hosszúnak ezt az időt?

komment

Címkék: élményszerda D.A.S.

Homár-Hétfő #11.: Kiskorúval módosított szerződést a Telenor

2014.10.13. 11:29 :: Clientcoach

A Tékozló Homárra írt eredeti bejegyzést és a hozzá tartozó kommenteket itt olvashatjátok. A történet a lényegét tekintve a következő:

A panaszos sérelmezte, hogy a Telenor ügyintézője a kiskorú gyermekét hívta fel szerződéses ajánlattal, amit a fiú elfogadott és ez többletköltséggel jár, ő ezt kifogásolta meg - egyébként teljesen jogosan.

letöltés.jpg

Ki, mit tett jól, és ki, miben hibázott? Szigorúan érzelmek nélkül, csak a bejegyzés tartalmát ismerve és a beszélgetést is meghallgatva a következő észrevételeim vannak:

A fogyasztó

  • jól tette, hogy
    • a végére járt a dolognak
    • tértivevényes levélben tett panaszt
    • kikérte a beszélgetést
    • nem hagyta magát
  • hibázott abban, hogy
    • családon belül nem voltak tisztázottak, hogy ki miért felelős
    • a fiú konkrétan többször is egyértelmű igent mondott az ajánlatra

A szolgáltató

  • helyesen járt el:
    • gondoskodott a beszélgetés rögzítéséről
    • kiadta a beszélgetést
  • hibázott abban, hogy
    • nem a szerződőt kereste meg az ajánlattal
    • kiskorúval "kötött" szerződést
    • nem kérte a szerződéskötéshez szükséges protokoll szerinti adatokat

Kérdések, amik felmerültek bennem a bejegyzés kapcsán:

  • Az ügyintézőnek honnan kellett volna tudni, hogy a fiatalember nem nagykorú? A hangja alapján lehetett volna akár felnőtt is
  • A fiú miért nem jelezte, hogy ő nem jogosult eljárni?
  • Ha a szerződéskötéskor nem ragaszkodtak az adatokhoz, akkor a hangfelvétel kiadásánál miért kukacoskodtak? Természetesen a jogszabályokat lehet tágan értelmezni, azonban az nem korrekt, ha kettős a mérce.
  • A fiatalember miért nem kért gondolkodási időt?
  • A szolgáltató miért nem járul hozzá a beszélgetés nyilvánossá tételéhez?

Összegezve: Nagyon helyesen járt el az ügyfél, hogy azonnal intézkedett és nem hagyta magát. Ilyen esetekben igenis fel kell állítani az érvrendszert, és végére kell járni az ügynek, mint ahogy a posztoló is tette. Nagyon fontos, hogy amit a kommentelők többször is jeleztek, a kiskorúval kötött szerződést semmis. A rögzített beszélgetés pedig adott esetben perdöntő is lehet, így duplán nem értem, hogy miért írta a szolgáltató, amit.

Várom a kommenteket!

komment

Címkék: Telenor homár-hétfő

süti beállítások módosítása