A Homár-Hétfő folyam folytatódik, egy szívemnek kedves témával.
A Tékozló Homárra írt eredeti bejegyzést és a hozzá tartozó kommenteket itt olvashatjátok. A történet a lényegét tekintve a következő:
A vízmérő olvasó este 10-kor jár mérőt olvasni, az ettől eltérő időpontban közölt adatokat nem rögzíti, aminek következtében magas lett az elszámoló számla összege.
Ki, mit tett jól, és ki, miben hibázott? Szigorúan érzelmek nélkül, csak a bejegyzés tartalmát ismerve a következő észrevételeim vannak:
A fogyasztó
- jól tette, hogy
- nem engedte be a mérőolvasót este 10-kor, ugyanis a hatályos jogszabály értelmében a mérőt este 20 óráig lehet leolvasni
- részletfizetési könnyítést kért
- hibázott abban, hogy
- nem tisztázta, mi az, amit havonta fizet
- nem kérte el a mérőolvasó azonosítóját
- nem tett panaszt a vízmérő olvasó késői zaklatásai miatt a szolgáltatónál
A szolgáltató
- helyesen járt el abban, hogy
- részletfizetést adott
- hibázott abban, hogy
- nem utasította a vízmérő leolvasó kollégát, hogy este 20 óráig szabad csak leolvasni
- nem kérte számon a mérőállásokat
- nem vizsgálták ki a panaszt
Kérdések, amik felmerültek bennem a bejegyzés kapcsán:
- Nem lehet, hogy az elszámolások közötti időszakban csak alapdíjat fizetett? Ez egyébként teljesen jogos volna, mért adat hiányában (nem minden szolgáltató állít ki ugyanis becsült/átalány/
részszámlát). - Az ügyfélnek költségmegosztó mérője van vagy elszámolásra szolgál a mérője?
- A kettő között az a különbség, hogy ha költségmegosztó mérője van, akkor a társasház kapja a számlát, így a közös képviselőnek kell fizetni, ha elszámolásra szolgál a mérője, akkor a szolgáltató közvetlenül neki számláz.
- Ha a társasháznak fizetett, akkor miért járt ott mérőolvasó, ha a szolgáltatónak, akkor hogyan kerül a képbe a közös képviselő?
- Ha a fogyasztó a szolgáltatónak fizet, akkor ahhoz mi köze a társasházi közös képviselőnek?
- Most akkor kapott számla részletezést vagy nem?
- Miért kellett volna azonnal fizetni?
- Milyen időszakra vonatkozott az elszámoló számla?
- Milyen panaszt tett, milyen fórumon és milyen formában?
Ügyintézést segítő információk:
- A vízmérőt évente legalább egy alkalommal kötelező leolvasni
- A víziközmű szolgáltató 2014. január 1-től jogszabály szerint köteles részletes számlát kiállítani
- Összevont számlát többnyire társasház-kezelők kapnak, ebben az esetben nekik kell(ene) nyilvántartani a fogyasztást és elszámolni a fogyasztóval
- A kiküldött számlának legalább 8, de inkább 15 napos fizetési határidőnek kell lennie
Megoldási javaslat: :
- Más módon kell rögzíteni a mérőállást (telefon, on-line)
- Azonosítani kell a mérőolvasót és fel kell venni a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, hogy tájékoztassák a kollégát a jogszabályról, mely szerint max. este 20 óráig szabad mérőt olvasni
Összegezve: a levélben sajnos nagyon sok a felesleges információ és kevés a tény adat. A tisztázandó kérdéseket fentebb feltettem. Örülök, hogy sikerült fizetési könnyítést kérni. A továbbiakban nézze meg, hogy mit is fizet, így elkerülheti az ilyen jellegű kellemetlen meglepetéseket.
Amennyiben nem csak alapdíjat fizetett korábban, mindenképpen vizsgálja felül, hogy nincs-e belső csőtörése, ugyanis 110.000 Ft 1 évre, 1 főnek nagyon sok...
Amennyiben privátban megkeres, szívesen segítek kibogozni a szálakat!
Továbbra is várom az észrevételeket, persze a kommentelési szabályzat betartásával. És ne feledjétek: a legjobb hozzászólást író kitüntetésben részesül!