A Tékozló Homárra írt eredeti bejegyzést és a hozzá tartozó kommenteket itt olvashatjátok. A történet a lényegét tekintve a következő:
A panaszos felszerelte ingatlanát napelemekkel és a törvény adta jogával élve kérte, hogy az ELMŰ vegye át a rendszert és tegye meg a szükséges lépéseket. Ezzel akadt egy kis gubanc...
Ki, mit tett jól, és ki, miben hibázott? Szigorúan érzelmek nélkül, csak a bejegyzés tartalmát ismerve a következő észrevételeim vannak:
A fogyasztó
- jól tette, hogy
- felvette a kapcsolatot az ELMÜ-vel
- időnként érdeklődött az ügye felől
- megreklamálta az általa jogtalannak vélt kiszállásról szóló számlát
- megreklamálta a kiállított számlát
- hibázott abban, hogy
- nem találtam ilyet
A szolgáltató
- helyesen járt el:
- nem találtam ilyet
- felületesen járt el abban, hogy
- nem teljesítette az ügyféligényt annak ellenére sem, hogy ő az összeget befizette
- nem tájékozódtak megfelelően az alvállakozója által el (nem) végezett munkáról
Kérdések, amik felmerültek bennem a bejegyzés kapcsán:
- Az ELMÜ miért nem ellenőrzi a munkalapok valódiságát
Megoldási javaslat: Amennyiben valaki ilyen helyzetbe kerül, minden esetben kérje ki a teljes dokumentációt a munkavégzésekről és kérjen bizonyítékot a tájékoztatásról. A csoportos beszedési megbízást nem szükséges megszüntetni, hiszen a jogtalanul beszedett díjat a szolgáltatónak 8 napon belül vissza kell juttatnia.
Összegezve: Járjunk el körültekintően az eljárásban és figyeljük a kiállított számlákat. Hiszem, hogy ez egyedi eset volt, és a szolgáltató nem így intézi az ügyeit nagy általánosságban.
Kommentekkel kapcsolatos észrevételeim: a műszaki jellegű észrevételeket nem minősítem, hiszen abban nem vagyok szakember. Az én asztalom arra felhívni a figyelmet, hogy a szolgáltatónak 30 napja van elintézni az ilyen jellegű ügyleteket. Legyünk egy kicsit toleránsak, hiszen egy ekkora szervezetben a munkát szervezni kell. Természetesen ha nem történik meg, akkor reklamáljunk!
Várom a hozzáfűzni valókat a kommentelési szabályzat betartásával.